Kosár Megtekintése

  • Nincsenek termékek a kosárban.

Blog bejegyzés

Ismerje meg termékeinket, vagy tájékozodjón rendezvényeinkről

MIÉRT JOBB A MANDULALISZT A FEHÉRLISZTNÉL?

Kiírta: Klujber / 2017 május 4 / 9:56

A tradicionális konyha kedvelőinek ugyan ördögtől valónak hangozhat, de a mandulaliszt remek alternatívája lehet a fehérlisztnek. Amellett, hogy egészségesebb, számos más egészségügyi előnnyel rendelkezik. A modern táplálkozásban egyre elterjedtebb, egyre divatosabb mandulaliszttel készíteni ételeinket, süteményeinket. A fehérliszthez képest szénhidrátban szegényebb, tápanyagokban azonban sokkal gazdagabb, végül érezhető rajta egy enyhe édes íz is. A pozitív hatásai között számos fontos tényező szerepel, köztük a „rossz” LDL-koleszterin csökkentése és az inzulin rezisztencia csökkentése.     MI IS AZ A MANDULALISZT? A mandulaliszt egész mandulából készül. A feldolgozás folyamata több részből áll, mgában foglalja:
  • héj eltávolítás
  • forrázás
  • őrlés
Fontos, hogy a mandulaliszt nem összetévesztendő a mandula őrleménnyel. Ennek ellenére sokszor szinonimaként használják őket, holott van köztük egy lényeges különbség: a mandula őrlemény esetében a héjat nem távolítják el, azzal együtt darálják az egész manduladarabokat.   A MANDULALISZT TÁPANYAGAI Ahogy már korábban szó esett róla, a mandulaliszt több okból is jó választás lehet a fehérliszt helyettesítése esetén. Számos tápanyagot tartalmaz, melyek hozzájárulnak a pozitív egészségügyi hatásaihoz. Tartalmaz:
  • Fehérje
  • Élelmi rost
  • E-vitamin
  • Magnézium
  • Mangán
  • Foszfor
  • Réz
  A benne lévő E-vitamin fontos antioxidáns, ami védi szervezetünket a szabadgyökök okozta károsodásoktól, melyek következtében felgyorsulhat az öregedés folyamata és emelkedhet a kockázat a rákos megbetegedések kialakulására. Valamint csökkenti az Alzheimer és a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának veszélyét. A magnézium szintén nagyon fontos tápanyaga, mely segít a vércukorszint kontrollálásában, csökkenti az inzulin rezisztenciát és a vérnyomást.   MANDULALISZTTEL, GLUTÉNMENTESEN A búzaliszt tartalmaz egy glutén nevű fehérjét, ami segít rugalmasan és levegősen tartani a kelt tésztát a sütés során, ezáltal képes növeszteni és könnyíteni a tésztát. Azonban a gluténra sokan allergiások, vagy vele szemben intoleránsok, ami az allergiánál enyhébb tünetekkel jár. Akik allergiások vagy érzékenyek a gluténra nem fogyaszthatnak búzából készült termékeket, illetve olyan élelmiszereket, amik összetevői tartalmaznak búzatermékeket, származékokat. Ezek ugyanis károsak a szervezetükre, a reakció során a szervezet glutént érzékelve immunválaszt indít be, a glutén pedig roncsolhatja a gyomor nyálkahártyáját, puffadást, hasmenést, hányást, fogyást, pattanásokat, fáradékonyságot okozhat.   Jó hír, hogy a mandulaliszt, mint a búzaliszt alternatívája nem tartalmaz glutént, így azok is fogyaszthatják, akik allergiások a gluténre. Fontos azonban, hogy a gluténérzékenyek kiemelt figyelemmel legyenek a termékek vásárlása esetén, mindig keressék a gluténmentes jelölést, így garantáltan nem lesz probléma a fogyasztást követően.   HOGYAN HASZNÁLHATÓ A MANDULALISZT SÜTÉSHEZ ÉS FŐZÉSHEZ? A mandulaliszttel könnyű a sütés és a főzés. A legtöbb esetben a receptben szereplő fehér lisztet elég szimplán mandulalisztre cserélni. Alkalmas:
  • kenyérsütéshez
  • süteméynek készítéséhez
  • panírozáshoz
A vele készült pékáruk azonban laposabbak, tömörebbek lesznek. Előfordulhat, hogy energiatartalmuk magasabb lesz, de ezzel szemben tápanyagokban bőven gazdagabbak lesznek a mandulalisztből készült péksütemények. Próbálja ki és tapasztalja meg Ön is!

2020 © BW Laboratories®. Minden jog fenntartva.